Żakiet w pepitkę – ponadczasowy klasyk
To kwintesencja elegancji w najlepszym wydaniu – zasługi w jej rozpowszechnieniu należy przypisać jednej z najbardziej uznanych projektantek świata, a mianowicie Coco Chanel.
Tradycyjne żakiety w pepitkę
Tradycyjny żakiet w pepitkę spopularyzowany przez Chanel to prosty krój, bez kołnierza, z jednorzędowym zapięciem, lamówkami i delikatną podszewką, w czarno-biała, charakterystyczną krateczkę. Wersja ta doczekała się oczywiście bardzo wielu modyfikacji – głownie, jeśli chodzi o kolory. Obecnie żakiety w stylu Chanel posiadają w swej ofercie m. in. znane sieciówki jak Topshop czy H&M.
Do pracy i nie tylko
Żakiet w pepitkę kojarzony jest aktualnie nade wszystko ze strojem do pracy. Zestawiony z prostymi spodniami lub ołówkową spódnicą oraz eleganckimi pantoflami stanowi niezawodny strój do biura czy na biznesowe spotkanie. Świetnie pasują do niego również klasyczne sukienki – np. mała czarna – czy delikatnie rozkloszowane spódnice. Świetnie się też prezentuje w tzw. total look – czyli w połączeniu ze spódnicą w ten sam deseń.
Żakiety w pepitkę nadają się też idealnie do noszenia na co dzień – wszystko jest tylko kwestią dobrania odpowiedniego modelu oraz pozostałych elementów stylizacji. Dla przykładu w jednej z kolekcji Mohito można znaleźć żakiety przypominające krojem słynne kurtki ramoneski – taki żakiet będzie świetnie pasował chociażby do dżinsów. Generalnie połączenie okrycia w pepitkę z dżinsami jest bardzo uniwersalne. Taki strój doskonale sprawdzi się doskonale zarówno na popołudniowe, jak i wieczorne spotkania. Co więcej, można się też pokusić o założenie go do pracy – pod warunkiem jednak, że w firmie nie jest ściśle przestrzegany dress code.
Oryginalną propozycją dla odważnych kobiet jest żakiet w pepitkę ze skórzanymi wstawkami. Do tego obcisłe, skórzane spodnie, szpilki i zgrabna kopertówka – i drapieżny, ale przy okazji elegancki, look gotowy.
Wszystkie artykuły zamieszczone na stronie www.Modbis.pl są chronione prawami autorskimi i nie mogą być kopiowane i rozpowszechniane bez pisemnej zgody właściciela sklepu.