Surrealistyczna wizja kobiecości - jak to nosić?
To trend w sztuce lat 20-stych poprzedniego wieku. Często do surrealistycznych trendów nawiązują znane domy mody na całym świecie. Projektanci bawiąc się sztuką tworzą kolekcje ubrań zapierające dech w piersiach. Trzeba być artystą, aby zaczerpnąć z surrealistycznej sztuki inspiracje do stworzenia niestandardowych kolekcji ubrań - damskich lub męskich. Surrealistą był między innymi sławny Salvador Dali, którego obrazy do dziś zachwycają. Patrząc na jego projekty można odnieść wrażenie, że surrealiści nie brali życia na poważnie. Bawili się konwencją, co całkowicie stało w opozycji do klasycyzmu. Obecnie coraz częściej można spotkać się na pokazach, zwłaszcza haute couture z nawiązaniami do surrealistycznych klimatów. Takie trendy mają wierne grono fanów. Surrealizm nie musi być związany jedynie z tzw. modą wysoką, czyli high fashion, ale również z modą dla każdego.
Zaskakująco i niekonwencjonalnie
Kreatorzy nowoczesnych trendów modowych doskonale wiedzą, czym jest estetyka zaskakująca, która łamie wcześniej utarte schematy. Może to przejawiać się w odważnym łączeni kolorów i wzorów. Dzięki temu powstają sukienki, spódnice, bluzki czy inne elementy garderoby, które stanowią prawdziwe dzieła sztuki, w ramach których poszczególni projektanci mogą wyrazić swoje osobiste przemyślenia i emocje. Umiar nie jest tutaj wskazany, ponieważ nierozerwalnie wiąże się on ze stonowaniem, znanym z klasycznych wzorców, a surrealizm wyraźnie od nich ucieka.
Surrealizm w modzie damskiej
Projektanci chcący kreować nowe trendy modowe potrafią perfekcyjnie podkreślać kobiecość swoimi kreacjami. Pełne wycięć i transparentnych wstawek sukienki są tego najlepszym przykładem. Z pozoru wydaje się, że są one uszyte niedbale, ale projektant niewątpliwie spędził wiele godzin na tym, aby połączyć ze sobą materiały, kolory i fasony w taki sposób, aby wydobyć na światło dzienne seksapil kobiety.
Wszystkie artykuły zamieszczone na stronie www.Modbis.pl są chronione prawami autorskimi i nie mogą być kopiowane i rozpowszechniane bez pisemnej zgody właściciela sklepu.