Strój odpowiedni na spotkanie biznesowe
I chociaż trudno w to uwierzyć, to w ciągu tak krótkiego czasu jednoznacznie oceniamy z kim mamy do czynienia, co z kolei wywiera niebagatelny wpływ na jakość dalszej współpracy. Nietrudno domyślić się, że ważną rolę odgrywa w tej sytuacji dobrze dobrana garderoba. Wiele korporacji określa sztywne reguły ubioru swoich pracowników, dotyczące rozmaitych okoliczności, w tym także pertraktacji z kontrahentami. Nie zmienia to jednak faktu, że każda kobieta sukcesu powinna zapoznać się z podstawowymi zasadami rządzącymi światem biznesowego dress code’u.
Podstawowe reguły w biznesowej garderobie
W każdej formalnej sytuacji najważniejsze znaczenie ma umiar i elegancja. Doskonałym wyborem okazują się zatem proste fasony i stonowane barwy. Nieocenionym sprzymierzeńcem przedstawicielek płci pięknej w formalnych sytuacjach są klasyczne garsonki, kostiumy i garnitury. Żakiet dopasowany do ołówkowej spódnicy kończącej się w okolicach kolan, czy szykownych spodni w kant daje swojej właścicielce emanującą profesjonalizmem prezencję, dzięki której wyraża swój szacunek do rozmówcy. Panie, które lubią kobiece rozwiązania, cenią z kolei minimalistyczne sukienki zestawiane z taliowanymi żakietami lub dopasowanymi do sylwetki marynarkami. Niemniej ważną rolę pełnią wytworne czółenka z zakrytymi palcami i piętą. Obowiązkowym elementem są również rajstopy w kolorze cielistym i wysokiej jakości torebka nie większa niż format A4.
Znaczące niuanse
Styliści radzą, aby podczas spotkań biznesowych unikać strojów i dodatków, które mogłyby wywołać wyzywający wygląd. Bezwzględnie niedozwolone są zatem obfite dekolty, odsłonięte plecy i mini spódniczki. Watro także unikać sukienek, których rękaw sięga znacznie powyżej łokcia. Wszelkiego rodzaju dodatki powinny być dobrane z dużą dawką wyczucia. W grę nie wchodzi wręcz niezwykle modna w tym sezonie plastikowa biżuteria, czy transparentne torby, a także ostry makijaż i bezładnie ułożone włosy.
Wszystkie artykuły zamieszczone na stronie www.Modbis.pl są chronione prawami autorskimi i nie mogą być kopiowane i rozpowszechniane bez pisemnej zgody właściciela sklepu.