Róż króluje w najnowszej kolekcji Valentino
Róż króluje w najnowszej kolekcji Valentino
Podczas jednego z najbardziej prestiżowych wydarzeń w świecie mody – Fashion Week w Paryżu, który odbył się w marcu 2022 roku, swoje najnowsze kolekcje pokazało wielu projektantów. Jednym z nich był dyrektor kreatywny domu mody Valentino, Pierpaolo Picioli. Jego kolekcja była zdecydowanie najbardziej „cukierkowa” na tle wszystkich innych, jakie zobaczyli paryżanie i przybyli na paryski Tydzień Mody goście.
Pokaz kolekcji Valentino na jesień i zimę 2022/2023 spotkał się z entuzjazmem publiczności. Pomimo szarości dnia codziennego, Pierpaolo Picioli pokazał, że moda może być daleka od tego. Jego kolekcja była bardzo kunsztowna. Łączy ona w sobie motywy klasyczne i nowoczesne. Motywem przewodnim był kolor różowy, a właściwie fuksja, choć połączona z niezmiennie elegancką czernią, która pasuje właściwie na każdą okazję.
W kolejnych kreacjach Valentino wykorzystano ogrom fasonów, wzorów i tkanin. Część sylwetek zaskakiwała odsłoniętymi odważnie fragmentami ciała, inne były kreacjami mocno zabudowanymi i ozdobionymi aplikacjami z trójwymiarowych kwiatów. Na uwagę zasługują dekolty opadające na ramiona, transparentne tkaniny, płaszcze z piór czy sweter z bustierą.
Na uwagę zasługuje również scenografia pokazu – Wszystko było utrzymane w mocnym, różowym kolorze w odcieniu fuksji. Różowa kolumnada, różowa podłoga i cat walk, a do tego różowe dodatki do poszczególnych sylwetek – to coś, co zapamiętamy po pokazie Valentino na jesień i zimę 2022/2023. Nawet męska część kolekcji tej marki nie zrezygnowała z koloru fuksji.
Jednak w drugiej części prezentacji kolekcji Valentino dla kontrastu zobaczyliśmy pokaz sylwetek w jednolicie czarnym kolorze. Także i tu widoczne były ciekawe zabiegi i wariacje dotyczące łączenia różnych motywów – przeźroczystości, piór, czy geometrycznych wycięć.
https://www.youtube.com/watch?v=BsqS9xhaxkc
Wszystkie artykuły zamieszczone na stronie www.modbis.pl są chronione prawami autorskimi i nie mogą być kopiowane i rozpowszechniane bez pisemnej zgody właściciela sklepu.