London Fashion Week w wersji online
data publikacji: 14.07.2020 r.
data aktualizacji: 13.11.2024 r.
London Fashion Week w wersji online
Z uwagi na zagrożenie epidemiologiczne w Wielkiej Brytanii, jak i na całym świecie wywołane nowym koronawirusem, nawet taka impreza modowa jak London Fashion Weekmusiała zostać odwołana. Nie mogła być zorganizowana w dotychczas znanej nam formie, czyli w postaci wydarzenia skupiającego wokół siebie tysiące miłośników mody z całego świata. London Fashion Week odbył się w tym roku, ale w całości przeniósł się do internetu.
W dniach 12-18 czerwca 2020 roku w sieci trwał Tydzień Mody w Londynie. W wydarzeniu udział wzięło wielu znanych projektantów, domy mody i marki modowe, których nikomu nie trzeba przedstawiać. To między innymi Burberry, Vivienne Westwood, Victoria Beckham, Simone Rocha, Maison Margiela, JW. Anderson Christopher Kane, Mulberry czy Tommy Hilfiger.
Nowa forma pokazów mody online wymuszona została przez koronawirusa, ale zastosowane w ramach London Fashion Week 2020 rozwiązania mogą zmienić także w przyszłości dotychczas znaną nam formułę tygodnia mody. Teraz pokaz mógł obejrzeć niemal każdy, kto tego zapragnął, a nie wyłącznie wąskie grono gwiazd, celebrytów, dziennikarzy czy blogerów modowych. Poza prezentacjami nowych kolekcji w ramach modowego święta w Londynie zaplanowano emisję w internecie wywiadów i podcastów oraz prezentacji multimedialnych kolekcji damskich i męskich. Pokazy odbywały się w specjalnie stworzonych na tę okazję zdigitalizowanych showroomach.
Organizatorem całego London Fashion Week 2020 online jest British Council. Dla londyńskiego, prestiżowego tygodnia mody stworzono platformę. Według organizatorów
wydarzenia tym razem nowa forma Fashion Week w Londynie miała kłaść większy nacisk na opowiadanie historii poprzez modę, dlatego też projektanci mogli wejść w większe interakcje ze swoimi widzami i fanami. Cyfrowe showroomy były wprost oblegane. Po prezentacji kolekcji ubrania od projektantów można było kupić bezpośrednio od nich, co pozwoliło też ominąć ograniczenia związane z zamknięciem galerii handlowych.