Kurtka dla kobiety-motocyklistki
W tym drugim przypadku niebagatelną rolę odgrywa odpowiedni strój. Każda motocyklistka musi zatem zaopatrzyć się w stosowną kurtkę – taką, która zapewni jej wygodę i bezpieczeństwo na właściwym poziomie.
Model skórzany czy tekstylny?
Kurtek na motocykl panie powinny szukać w specjalnych sklepach z odzieżą motocyklową. Przy wyborze kurtki trzeba rozstrzygnąć wiele ważnych kwestii – dotyczą one m. in. materiału, z którego dany model jest uszyty. W tym zakresie do wyboru są dwie opcje, a mianowicie kurtka tekstylna oraz skórzana. Oba te warianty posiadają zarówno plusy, jak i minusy. Kurtki skórzane są droższe, ale też o wiele bardziej wytrzymałe i odporne na ścieranie niż tekstylne.
Znacznie lepiej dopasowują się do ciała, co podczas jazdy ma spore znaczenie. Najczęściej jednak nie są wyposażone ani w podpinkę, ani w membranę, co wpływa na obniżenie komfortu termicznego – szczególnie w dłuższych trasach oraz w chłodniejsze dni. Kurtki tekstylne z membraną doskonale izolują ciepło, co niekoniecznie jest zaletą – latem bywa uciążliwe. Najlepiej więc kupić taką kurtkę, by membranę dało się z niej w razie potrzeby wypiąć.
Ważne aspekty
Kurtka motocyklowa musi idealnie leżeć na właścicielce. Powinna być zatem doskonale dopasowana pod kątem rozmiaru, nierzadko można się zetknąć z opiniami, że powinna być wręcz ciut przymała. Szalenie istotne jest też rozmieszczenie protektorów (ochraniaczy) na łokciach, ramionach i plechach.
W celu zwiększenia własnego bezpieczeństwa na drodze, które jest sprawą bezwzględnie priorytetową, warto zdecydować się na zakup kurtki wyposażonej we wstawki z materiału fluorescencyjnego. Dzięki temu motocyklistka będzie dobrze widoczna dla pozostałych użytkowników ruchu, co szczególnego znaczenia nabiera podczas jazdy w niekorzystnych warunkach atmosferycznych lub po zmierzchu. Dodatkowo należy pamiętać również o tym, by kurtka zapewniała dobrą cyrkulację powietrza.
Wszystkie artykuły zamieszczone na stronie www.Modbis.pl są chronione prawami autorskimi i nie mogą być kopiowane i rozpowszechniane bez pisemnej zgody właściciela sklepu.