Kratka w korporacyjnym wydaniu
Kojarzony jest przede wszystkim z klasycznymi kostiumami i garsonkami, w których główną rolę odgrywają żakiety, marynarki, spodnie w kant i ołówkowe spódnice. Jego wyznacznikiem jeszcze do niedawna były również jednolite, stonowane kolory. Z jednej strony szykowne i eleganckie stroje, z drugiej – nudne, mało wyraziste i wprowadzające ujednolicenie, którego nie lubią temperamentne miłośniczki mody.
Biznesowy dress code podążający z duchem czasu
Zmieniające się trendy wprowadziły wiele modyfikacji do biznesowego stylu. Korporacje stają się coraz bardziej demokratyczne w kwestii ubioru swoich pracowników. To, co kiedyś było wyrazem modowego faux-pas, dziś wpisuje się w standardy dress code’u. Zasada ta dotyczy w dużej mierze nadruków i deseni. Jednobarwne kostiumy zaczynają więc być wypierane przez równie wytworne paski i kratkę. Duża, wyrazista mozaika, czy drobna pepitka prezentuje się stylowo i z klasą, stając się jednocześnie doskonałym lekarstwem na biurową, modową nudę.
Korporacyjny umiar
Styliści zgodnie twierdzą, że stonowane, jakkolwiek bardzo ciekawe desenie, to świetny sposób na urozmaicenie korporacyjnych stylizacji. Przestrzegają jednocześnie, że dokładnie tak jak w przypadku casualowej garderoby, również w biznesowych zestawieniach niezbędny jest umiar. Zdobiony pepitką żakiet i ołówkowa spódnica będą więc doskonale wyglądać w towarzystwie jednobarwnej, pastelowej bluzki, a marynarka w trójkolorową kratkę stanie się perfekcyjnym dodatkiem dla jednolitych spodni i koszuli. Decydując się natomiast na wzorzystą bluzkę, należy dopasować do niej kostium w jednym kolorze tak, aby całość nie naruszała granic elegancji i dobrego smaku. Bardziej zachowawcze przedstawicielki płci pięknej mogą pokusić się natomiast o nieszablonowe dodatki. Torebka z mozaikowej skóry, czy kraciasta apaszka podkreślą szyk biznesowej kreacji niwelując ryzyko narażenia się na surowe spojrzenia przełożonych.
Wszystkie artykuły zamieszczone na stronie www.Modbis.pl są chronione prawami autorskimi i nie mogą być kopiowane i rozpowszechniane bez pisemnej zgody właściciela sklepu.