Jaki żakiet do pracy?
W tego typu stylizacjach jednym z najczęściej wykorzystywanych elementów jest żakiet. Kobiety dość często zastanawiają się nad tym, jaki model będzie najbardziej odpowiedni do pracy.
Podstawowe zasady
Komponując służbowy strój, trzeba koniecznie pamiętać o przestrzeganiu kilku istotnych zasad. Spore znaczenie w tym kontekście ma to czy w danej firmie obowiązuje ścisły dress code. Niemniej jednak nawet jeśli nie ma to miejsca, pewne rzeczy po prostu nie przystają. Panie muszą liczyć się z tym, że nadmierne epatowanie kobiecością nie jest w zakładzie pracy mile widziane. Z tego też względu dobrym pomysłem wydaje się zrezygnowanie z żakietu zapinanego na jeden guzik – taki fason kładzie bowiem mocny akcent na biust. Znacznie bezpieczniejsze są żakiety zapinane na dwa guziki lub więcej. W rachubę nie wchodzą też połyskujące tkaniny oraz żywe i intensywne kolory.
Mile widziana klasyka
W związku z powyższym na pytanie, jaki żakiet najbardziej nadaje się do pracy, należałoby odpowiedzieć – klasyczny. O prostym kroju, bez jakichkolwiek zbędnych ozdobników (można zapomnieć o cekinach czy dużych, haftowanych aplikacjach), odznaczający się stonowaną barwą (brązy, szarości, granat, beże czy nieśmiertelna czerń). Warto postawić na dobre jakościowo tkaniny z zaznaczeniem, że dżinsowe, sztruksowe czy skórzane żakiety niekoniecznie nadają się do pracy. Najlepiej zdaje egzamin bawełna z dodatkiem elastanu, dzięki któremu żakiet ładnie się układa.
Biurowe standardy można nieco przełamać za pomocą odpowiednich dodatków, aczkolwiek w tym zakresie jest zalecana ostrożność i umiar. Apaszka w kolorze kobaltu, głębokiej czerwieni czy oliwkowej zieleni , ozdobna broszka czy interesująca (ale elegancka i skromna) biżuteria to dobry pomysł. Warto jeszcze dodać, że bardzo ważne jest to, co zakłada się pod żakiet – odpadają głęboko wydekoltowane bluzki i kuse topy, jak również bluzki czy koszule w krzykliwych kolorach.
Wszystkie artykuły zamieszczone na stronie www.Modbis.pl są chronione prawami autorskimi i nie mogą być kopiowane i rozpowszechniane bez pisemnej zgody właściciela sklepu.