Jak ubrać się na wigilię firmową?
Chociaż nie ma konkretnych wytycznych, to jednak wiadomo, że obowiązuje tu określony dress code.
Kreacja powinna być zatem adekwatna do takiej okazji, przy czym kluczową rolę odgrywa miejsce, w którym spotkanie się odbywa. Bardzo często jest to siedziba firmy – wówczas impreza jest organizowana po godzinach pracy. Styliści zalecają, aby strój nie odbiegał zbytnio od tego, który jest zakładany do pracy. Można pokusić się o nieco mocniejsze akcenty kolorystyczne, ale nadmierny szyk nie będzie zbyt mile widziany. Proste sukienki czy garsonki świetnie zdają egzamin. Co innego natomiast, kiedy spotkanie odbywa się w eleganckiej restauracji czy też w sali przystosowanej do organizacji tego rodzaju eventów. Tutaj potrzebny będzie strój typowo koktajlowy – nie mylić w żadnym wypadku z wieczorowym. Przy takich stylizacjach można sobie pozwolić zdecydowanie na więcej niż w przypadku ubioru do pracy. Wysokie szpilki, bluzka o kroju kopertowym, sukienka z baskinką, spódnica z zakładkami, mocne barwy – to będzie zdecydowanie strzał w dziesiątkę. Bezapelacyjnie największe pole do popisu jest przy okazji firmowych wigilii odbywających się w klubach – wielu pracodawców decyduje się na taką właśnie opcję. Kluby rządzą się swoimi prawami – odrobina szaleństwa i ekstrawagancji jest tu jak najbardziej wskazana. Oczywiście, wszystko z umiarem i wyczuciem. Trzeba wyglądać z klasą, a nie wyzywająco i krzykliwie. Sukienka typu „mała czarna” z błyszczącymi dodatkami, plisowane sukienki, metaliczne topy, szpilki z brokatem, cekinowe spódnice o klasycznym, ołówkowym kroju – to tylko niektóre spośród wielu propozycji. Klub klubem, ale spotkania firmowego nie należy mylić ze studencką imprezą.
W każdej z powyżej omówionych okoliczności ważnym uzupełnieniem kreacji są fryzura i makijaż – jeśli nie wiadomo, co wybrać, zawsze sprawdzi się klasyka z nutą retro, warto więc zainspirować się modą z lat 50-tych.
Wszystkie artykuły zamieszczone na stronie www.Modbis.pl są chronione prawami autorskimi i nie mogą być kopiowane i rozpowszechniane bez pisemnej zgody właściciela sklepu.