Historia „małej czarnej”
Audrey Hepburn dyktatorką dobrego stylu
„Matką” małej czarnej jest niezrównana aktorka Audrey Hepburn. Wystąpiła ona w klasycznej „małej czarnej” w kultowym filmie „Śniadanie u Tiffany`ego”. Od tego momentu datowana jest prawdziwa kariera czarnej sukienki przed kolano, która tchnie elegancją i luksusem. Ta klasyczna kreacja zachwyca wszystkich po dziś dzień. Niemniej jednak, to nie Audrey Hepburn w rzeczywistości wymyśliła małą czarną. Jej korzeni trzeba poszukiwać między innymi w domu mody Chanel.
Lata 20-ste
We wczesnych latach 20-stych poprzedniego stulecia kobiety często nosiły małą czarną, ale nie była ona w ten sposób określana. Czarny kolor symbolizował żałobę po wojnie a także po krwawej epidemii grypy „hiszpanki”. Dopiero w 1926 roku mała czarna marki Chanel pojawiła się na pokazach mody. Została ona sfotografowana na okładce prestiżowego magazynu Vogue. Do świata mody małą czarną wprowadziła Coco Chanel, znana projektantka, która dyktowała trendy stylu kobiecego przez wiele lat. Mała czarna w tamtych czasach zaskakiwała swą prostotą, która była jednak jak najlepiej postrzegana w środowisku modowym. Symbolizowała ona wszystkie cechy nowoczesnej kobiety – silnej, pewnej siebie, wyzwolonej i swobodnej. Można ją utożsamiać z emancypacją kobiet.
Mała czarna wypromowana przez Coco Chanel była dopasowaną, wąską sukienką, sięgającą za kolano.
Niewymuszona elegancja
Mała czarna przez dekady pozostawała ulubioną sukienką dla kobiet z różnych sfer społecznych. Była prosta, oszczędna, skromna, ale jednocześnie kobieca i elegancka. Taka pozostaje do dziś. W Hollywood w latach 1926-1955 mała czarna tylko zyskiwała zwolenników.
Małą czarną nosiły z wdziękiem pełne seksapilu aktorki – Brigitte Bardot, Marilyn Monroe, czy Rita Hayworth.
Z czasem skrócono małą czarną i stworzono wiele jej fasonów, ale zawsze nawiązywały one do uniwersalnej kreacji ze „Śniadania u Tiffany`ego”.
Wszystkie artykuły zamieszczone na stronie www.Modbis.pl są chronione prawami autorskimi i nie mogą być kopiowane i rozpowszechniane bez pisemnej zgody właściciela sklepu.