Dior na sezon jesień i zima 2019-2020
data publikacji: 21.02.2019 r.
data aktualizacji: 13.11.2024 r.
Tym razem zorganizowano go w Musee Rodin w stolicy Francji. Nie był tak udany, jak życzyłaby sobie tego projektantka Maria Grazia Chiuri, odpowiadająca za pokaz.
Zaproponowała ona swoim odbiorcom temat poszukiwania własnej tożsamości. Przejawiało się to nie tylko w samych strojach, symbolicznych napisach na t-shirtach, ale i w scenografii. Dodano do niej lustrzany sufit, a wnętrze pokryto grafikami kobiecego ciała układającego się w alfabet. Każda z liter nadrukowanych na ścianach pawilonu, jaką specjalnie na tę okazję ustawiono w Musee Rodin przedstawiała inną kobietę. Spostrzegawczy goście mogli odczytać z nich wiersz. Autorką projektu scenografii jest Tomaso Binga.
W kolekcji uwagę zwróciły feministyczne t-shirty z nadrukami, w duchu #girlspower. Na przykład mogliśmy zobaczyć t-shirty z napisami „Sisterhood is powerfull” czy „Sisterhood is global”. Już we wcześniejszych kolekcjach takie t-shirty święciły triumfy i szybko znalazły entuzjastów, choć krytycy sceptycznie odnosili się do idei wprowadzenia do kolekcji domu mody Diora bawełnianych topów.
Jeśli chodzi o kolorystykę, to w najnowszej kolekcji Chiuri porzuciła swoje ulubione pudrowe róże i beże. Kolekcję „nude” zastąpiły tym razem odcienie oliwki, czerwieni i czerni. Modelki prezentowały denimowe sukienki, oversizowe bluzy z kieszeniami, marynarki i szerokie spódnice ozdobione szkocką kratę. Uwagę przykuwały także winylowe płaszcze.
Chiuri zaproponowała ciekawe kapelusze, które zresztą są proponowane klientom i przez innych projektantów. To tzw. bucket hats, czyli kapelusze niemal wędkarskie, ale dzięki dodaniu do nich woalki pasują nawet do wieczorowych stylizacji.
Projektantka dodała do kolekcji lustrzane okulary przeciwsłoneczne, chokery z pereł oraz wielkie shopper bagi zadrukowane logotypami czy gorsetowe pasy,
https://www.youtube.com/watch?v=BpVRMsyLvj4
Wszystkie artykuły zamieszczone na stronie www.Modbis.pl są chronione prawami autorskimi i nie mogą być kopiowane i rozpowszechniane bez pisemnej zgody właściciela sklepu.