Czy marynarka smokingowa pasuje kobietom
Cechują się klasycznym krojem i najczęściej gładką, matową tkaniną. Duży dekolt i szalowy kołnierz wyróżnia je na tle innych marynarek. Również klapy i podwójne kieszenie, obszywane jedwabiem, przydają temu elementowi garderoby oryginalności. Występuje w dwóch wariantach: jednorzędowym lub dwurzędowym.
Uwielbiana przez gwiazdy
Marynarka smokingowa została wprowadzona do świata kobiecej mody za sprawą jednego z najznamienitszych projektantów w historii, Yves Saint Laurenta. Jego najbardziej rozpoznawalny model „Le smoking” charakteryzował się niesłychaną prostotą i androgeniczną formą podszytą elegancją. Mimo że pojawienie się na wybiegach kobiet ubranych w dwurzędowe marynarki początkowo wywoływało szok, to nowy pomysł na kobiecy look bardzo szybko podchwyciły owczesne gwiazdy, takie jak chociażby Catherine Deneuve czy Liza Minelli, które zakładały je na wyjątkowe okazje. Również i dziś można sięgnąć po marynarkę smokingową podczas wielu okoliczności. Jednak zwłaszcza wieczorem będzie prezentować się nad wyraz interesująco. Błyszczące wykończenia dobrze wypadają w oświetlonych pomieszczeniach.
Idealna dla wysokich
Marynarkę można z powodzeniem nosić także na zewnątrz. Koncert, teatr a nawet dyskoteka – w tych miejscach będzie mile widziana. Za to unikać należy miejsc, w których preferuje się klasyczny styl, a więc wszelkiego rodzaju urzędy czy biura. W końcu jest to strój idealnie nadający się do tego, aby nosić go z nonszalancją. W marynarkach smokingowych najlepiej prezentują się kobiety wysokie i szczupłe, w stylu Anji Rubik. Styliści zdecydowanie odradzają zakładanie marynarek paniom o obfitych kobiecych kształtach, ponieważ przylegając ściśle do ciała traci linię, a wizerunkowo sylwetka nabiera niepożądanej ciężkości. Najlepiej wypada w zestawie ze skórzanymi rurkami, długimi spódnicami lub dżinsami. Co ciekawe, bardzo dobrze komponuje się także z gorsetem i jedwabiami.
Wszystkie artykuły zamieszczone na stronie www.Modbis.pl są chronione prawami autorskimi i nie mogą być kopiowane i rozpowszechniane bez pisemnej zgody właściciela sklepu.