Autoprezentacja kobiety - dyrektora
Pomimo, że wiemy, iż liczy się, co dana osoba myśli i czuje, i co ma do powiedzenia, to jednak i my sami bezwiednie wyrabiamy sobie pewne zdanie o człowieku tylko na podstawie pierwszego wrażenia. Dlatego tak ważny jest dobór stroju, zwłaszcza dla pań zajmujących ważne stanowiska w kulturze organizacyjnej danej firmy. Taka osoba spotyka się z partnerami biznesowymi, klientami i kontrahentami. Często negocjuje poważne kontrakty, których zawarcie może decydować o sukcesie firmy. Jeśli klient odniesie wrażenie, że ma do czynienia z osobą niepoważną, o niskich kwalifikacjach, może zerwać kontrakt z jej firmą, a do tego nie można doprowadzić. Jak zatem powinna ubierać się kobieta na ważnym stanowisku, aby jej autoprezentacja była nienaganna.
Ważny dress code
W wielu dużych firmach obowiązują pewne kanony ubierania się dla pań i panów, tzw. dress code. O ile panowie zwykle muszą po prostu nosić garnitur i nie muszą przejmować się codziennym doborem odpowiedniej stylizacji, o tyle panie mają z tym znacznie więcej problemów.
Co prawda, mogą one poruszać się zwykle w obrębie kilku zestawów lub sukienek, które odpowiadają wymaganiom autoprezentacji w organizacji, ale jednak ich stworzenie wymaga wyczucia i znajomości uniwersalnych zasad doboru stylizacji.
Osobista marka pani dyrektor
Kobiety zajmujące ważne stanowiska w firmie chciałyby, aby inni odbierali ich w sposób profesjonalny. Dlatego głębokie dekolty i zabójczo krótkie sukienki czy spódnice są wykluczone. Latem nie można sobie pozwolić na założenie szortów i topu. Należy zwracać uwagę na kolor i długość sukienki i wysokość obcasów w butach. Warto uzupełnić swoją garderobę o sukienki princeski, z niewielkim dekoltem, w kolorze szarym, beżowym, białym, czarnym lub granatowym. Do tego można dopasować żakiet na chłodniejsze dni. Dobrze będziemy wyglądać również w dopasowanych spodniach oraz w koszulach lub bluzkach z rękawami ¾.
Wszystkie artykuły zamieszczone na stronie www.Modbis.pl są chronione prawami autorskimi i nie mogą być kopiowane i rozpowszechniane bez pisemnej zgody właściciela sklepu.